ENGLISH
Saint Lous-Marie Grignion de Montfort, missionary of the common people, narrates the miracles and the conversions obtained through the recitation of the Holy Rosary.
He gives comment to the Our Father and the Hail Mary in a simple yet rich and profound way.
Finally, the “good Father of Montfort” explains how the Rosary has to be recited, teaches how to overcome the most common difficulties and promises great spiritual progress to anyone who will be faithful to this prayer everyday.
Thanks to the stories and methods proposed by St. Louis de Montfort, the text can resonate with a wide range of readers interested in Marian spirituality and the power of praying the Rosary.
ITALIANO
San Luigi Maria Grignion di Montfort, missionario della gente comune, in questo libro racconta i miracoli e le conversioni ottenute per mezzo della recita del santo Rosario.
Seguendo la struttura del Rosario, il testo è diviso in decine di dieci “rose”. Di rosa in rosa, il Santo traccia, attraverso racconti tratti da vari autori, l’origine di questa forma di devozione e descrive il clima miracoloso in cui essa si sviluppò nel corso dei secoli.
Egli commenta in modo ricco e profondo, ma con semplicità, anche il Padre nostro e l’Ave Maria. E infine, il “buon Padre di Montfort” spiega come si deve recitare il santo Rosario, insegna a superare le più comuni difficoltà e promette grandi progressi spirituali a chi sarà fedele ogni giorno a questa preghiera.